top of page

Woordenschat vergroten met formatief handelen

Leerlingen zijn moeilijk te motiveren om woordenschat gespreid te leren én te oefenen. Toch is juist gespreid leren en oefenen de sleutel tot het verankeren van woordenschat in het brein. Om leerlingen bewust te maken van hun woordenschat , te helpen vat te krijgen op hun woordenschatverwerving en gespreid oefenen te stimuleren  is formatief handelen een uitermate geschikt didactisch middel.

Beginnen met formatief handelen kan in je les, een leeromgeving organiseren waarin formatief handelen écht succesvol wordt vraagt visie en een goed doordacht curriculum. Ik kom jullie graag helpen bij dit ontwerpproces.

Blogs bij dit thema

Benodigd cursusmateriaal

849x1200_edited.jpg

Deelnemersreacties

Heisessie Ignatius.jpg

inhoud

  • theorie, didactiek en onderzoek naar woordenschatverwerving

  • formatieve cyclus, formatieve handelingen en didactische werkvormen

  • misconcepties met betrekking tot formatief evalueren

  • leerlijnontwerp en formatief handelen

  • je collega’s meenemen in een formatieve cultuur

  • woordenschat toetsen - do's en dont's

  • uitwerken van ideeën en ophalen van collegiale feedback

basispakket

  • 2 bijeenkomsten: 1 studiedag + 1 dagdeel vervolg

  • tussentijdse opdrachten

  • sectiebrede leerlijnafspraken

Totaal € 3.450

uitbreidingsopties

Dit aanbod kan in overleg worden uitgebreid met:

  • een hei- of visiebijeenkomst

  • leerlijnontwerp

  • intensieve didactische week

  • individuele docentcoaching

* Inclusief reiskosten trainer

* Exclusief kosten aan te schaffen materialen.

Het concept van de intensieve didactische interventie is gedeponeerd bij I-depot onder nummer 145542

bottom of page