top of page

Leesmotivatie en leesvaardigheid in de lift!

Gemotiveerde lezers gaan steeds beter lezen. Dat is belangrijk want lezen is dé motor onder taalverwerving bij de vreemde talen én daarbuiten. Maar lezen verbreedt en verdiept ook de wereldkennis van leerlingen en helpt ze om empathische wereldburgers te kunnen zijn. Lezen om te leren, dat motiveert!


Keer samen met je collega's de neerwaartse spiraal met deze ontwerptraining gericht op motivatie én vaardigheid.

Blogs bij dit thema

Benodigd cursusmateriaal

849x1200_edited.jpg

Deelnemersreacties

Heisessie Ignatius.jpg

inhoud

We maken een analyse van jullie huidige onderwijsaanbod op lezen, verkennen samen welke handvatten onderzoek ons biedt om vat te krijgen op de leesmotivatie én leesvaardigheid van leerlingen.

De uitkomsten van de analyse en didactische inzichten gebruiken we om een ontwerpschets te maken voor jullie leesonderwijs nieuwe stijl.

  • theorie, didactiek en actueel onderzoek als basis voor te maken keuzes

  • jullie gezamenlijke visie herijken

  • met behulp van ontwerpdenken vanuit je leerlingen zoeken naar doelgerichte oplossingen voor ervaren knelpunten

  • leerlijnontwerp met focus op constructieve afstemming

  • onderling dezelfde onderwijskundige taal ontwikkelen

  • uitwerken van ideeën en ophalen van collegiale feedback

​Op basis van jullie situatie kan het programma op maat worden toegesneden.

basispakket

  • 4 dagdelen

  • voorbereidingsopdracht

  • sectiebrede afspraken

  • concrete ontwerpacties

Vanaf € 4.600

uitbreidingsopties

  • Dit aanbod sluit naadloos aan op de training 'Examenresultaten omhoog' en kan op verzoek worden gecombineerd in een training van 6 bijeenkomsten.

  • Dit aanbod kan in overleg worden uitgebreid met een intensieve week, of individuele docentcoaching.

* Inclusief reiskosten trainer

* Exclusief kosten aan te schaffen materialen.

Het concept van de intensieve didactische interventie is gedeponeerd bij I-depot onder nummer 145542

bottom of page