top of page

Differentiëren bij de talen

De methodiek van differentiëren kan je helpen om beter te voorzien in  niveauverschillen tussen leerlingen. Ook kun je door middel van differentiëren de autonomie van leerlingen vergroten, bijvoorbeeld door keuzemogelijkheden in te bouwen in je lesprogramma.

Blogs bij dit thema

Benodigd cursusmateriaal

849x1200_edited.jpg

Deelnemersreacties

Heisessie Ignatius.jpg

inhoud

Leerlingen ontwikkelen zich bij het leren van een vreemde taal in verschillend tempo en ook op verschillende manieren. In de klas zorgt dat voor uitdagingen: hoe bedien je de leerling die het niveau maar nét kan bijbenen, terwijl de leerlingen die kunnen versnellen of verdiepen zich niet vervelen? De methodiek van differentiëren kan je helpen om beter te voorzien in  niveauverschillen tussen leerlingen. Ook kun je door middel van differentiëren de autonomie van leerlingen vergroten, bijvoorbeeld door keuzemogelijkheden in te bouwen in je lesprogramma.

Differentiëren hangt nauw samen met formatief handelen, daarom wordt dit aanbod uitsluitend in combinatie daarmee aangeboden.

  • Welke methodiek ligt aan differentiëren ten grondslag?

  • Waarom zou je willen differentiëren in je taalles?

  • Manieren van differentiëren

  • Formatief handelen: informatie ophalen en beslismomenten in je lessen inbouwen

  • Praktische voorbeelden

  • Uitwerken van lesontwerpen

basispakket

Pakket 1: 4 dagdelen, gecombineerd of gespreid

Pakket 2: combinatiepakket 1 studiedag met intensieve didactische interventie (voor 2 docenten)

Pakket 1: €4.600
Pakket 2: €6.052 voor 2 docenten

uitbreidingsopties

  • Toevoeging extra docent aan optie 2: €1.652 per docent

  • ontwerpsessies op subthema

  • vaksectiebegeleiding

  • individuele docentcoaching

* Inclusief reiskosten trainer

* Exclusief kosten aan te schaffen materialen.

Het concept van de intensieve didactische interventie is gedeponeerd bij I-depot onder nummer 145542

bottom of page